Les Hatilles

Hubermont/La Roche afstand 8 km, moeilijkheidsgraad ‘gemiddeld’, naam van de wandeling Les Hatilles. Hubermont is een klein dorpje en valt onder de gemeente La Roche. TIP en AANRADER!

Start van de wandeling is bij het kapelletje van het dorpje Hubermont. Het is mogelijk om naast het kapelletje te parkeren.

De wandeling ‘Les Hatilles’, wordt aangegeven met een blauwe rechthoek met nummer 3 (zie foto 2).

Bij de eerste bocht word je gelijk op het ‘verkeerde been’ gezet. Het betreft een splitsingsbord waarop de mogelijkheid wordt gegeven om rechtsaf te slaan of rechtdoor te gaan. Wij hebben beide richtingen geprobeerd. Rechtdoor leidt nergens naar toe, je moet echt rechtsaf slaan.

Zodra je start (en hopelijk heb je een dag met een zonnetje), zet je glimlach op, stel je camera vast in, masseer je spieren. Je bent klaar voor een geweldig tocht! Het was al een tijd geleden dat we zo n veelzijdige tocht hadden gelopen.

Je begint met een heerlijk uitzicht over de vallei. Het asfalt wordt al snel vervangen door een heerlijk bospad dat je leidt langs huizen van tweedeverblijvers en je brengt naar een mooi bos. Uiteindelijk brengt het pad je aan de oever van de Ourthe en volg je de Ourthe geruime tijd. Echt geweldig mooi! Maar je hebt nog niet alles gehad en gezien. Het pad omhoog leidt je naar een bergrivier met verschillende watervallen en uitzichten/

De vergezichten, het bos, de Ourthe, de watervallen, de vegetatie, de rotspartijen….het maakt deze tocht tot een geweldige ervaring. Het feit dat je soms flink moet klimmen, ach dat je neem je heel snel op de koop toe.